آموزش
1401/10/26 دوشنبه
دروس اختیاری چیست؟
با توجه به سوالات مکرر دانشجویان در مورد دروس اختیاری الزامی یا مازاد؛ اداره آموزش دانشگاه توضیحات زیر را برای پاسخگویی به این سوال و اطلاع دانشجویان به شرح زیر اعلام نموده است؟

.

🔹دروس اختیاری الزامی: 
دروس اختیاری که عناوین آن در لیست ارائه دروس درج شده است و دانشجو از بین این دروس به میزان مورد نیاز مطابق سرفصل و لیست ارائه دروس انتخاب و می گذراند(برای مثال از 10 عنوان ارائه شده 8 واحد باید بگذراند وانتخاب این 8 عنوان از بین 10عنوان برعهده دانشجو است).
برای کلیه رشته ها میزان دروس اختیاری در گزارش ۲۷۲ و همچنین در جدول سرفصل دروس دانشجو درج شده است.
انتخاب و گذراندن دروس اختیاری برای تکمیل سرفصل دروس مصوب رشته الزامی بوده لذا شرایط و ضوابط اخذ آن اعم از تعداد درس و واحد آنها در لیست ارائه دروس(جدول سرفصل دروس) توضیح داده شده است.

🔸دروس اختیاری مازاد:
 دروس اختیاری مازاد که جزو سرفصل رشته نمی باشند و صرفا جهت ارتقای معدل برای همه قابل اخذ و گذراندن می باشند . این دروس فقط برای ارتقای معدل می باشند و برای تغییر رشته و یا تکمیل سرفصل مورد قبول نمی باشند. دروس اختیاری مازاد شامل ارزشهای دفاع مقدس، کارآفرینی، کلیات حقوق شهروندی و شناخت محیط زیست می باشد. توضیحات آن نیز در انتهای لیست ارائه دروس (جدول سر فصل ارائه دروس هر رشته) درج شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر